“Bir Daha Geri Dönmemek Üzere Elveda Bayrampaşa”

Cezaevi

Bilenler bilir..  Bir Prison break hastası olduğumu…  Bu hafta nihayet 4. Sezonu ile yeni macerasına başladı. Bir hapishane ortamını bize bu kadar büyülü hale getirmek bir usta işi tabi. Ben bu haberi bu akşam Başak’ın sitesinden öğrendim. Pek mutlu oldum doğrusu. Yoksa kendi çapımda iş ve oruç arasına sıkışmış kalmıştım. Oruç dedim de hepinizi mübarek Ramazan ayını hakkıyla geçirmeye davet ediyorum. Oruç tut sıhhat bul kaidesinden önce üzerimize farz olduğunu da unutmamak lazım. Malum bu hayatın arkasında bizi bekleyen ahir hayat var. Üzerimize düşen uyarı vazifesini de yerine getirdikten sonra bu gece ne yaptığımı anlatayım. Monoton hayatımda bir değişiklik yapıp çarpışan otoya bindim. Hem de bir hapishane bahçesinde.

Geçtiğimiz aylarda Bayrampaşa Cezaevi Silivri’ye taşındı. Cezaevinin hemen yanımızda olması hasebiyle yeni halini merak etmekteydik bir süredir. Kimisi müze olacak dedi kimisi de alışveriş merkezi. Ama ola ola Ramazan eğlencelerine mekan oldu.  Her gece dolu dolu programlar var. Program listesi için sizi buraya alalım. Ramazandan sonra sanırım restorasyon ve yeni inşaat çalışmaları başlayacak.

Eh biz de bu mekanı merak ettik ve daldık cezaevine. Mahkumların kaçmak için türlü türlü yolları denemesi ve insanların bu cezaevini görebilmek için akın akın sıraya girmesi ironik bir durum. Ama gezip görmek de fayda var. Akşam karanlığı ve kalabalık etkisiyle bu küçük gezimizden verim alamasak da görebildiğim kadarıyla size biraz anlatmaya çalışayım.

Önce kocaman giriş kapısından içeri girdik. Bizi nezih bir bahçe karşıladı. Ardından koğuşların bulunduğu binayı gezdik. Binada  girişte müdürlerin bilumum yardımcılarının odaları bulunmakta. Lakin bu odaların kapılarını bile görmek mahkumların kaldıkları koğuşlar hakkında size yeterli bilgiyi veriyor. İnsanın mahkum olup kurtulabilmek için hakime yalvarası gelir. Aylar hatta yıllarca burada kalacağını düşünmek bile insana dehşet veriyor. Yaklaşık 7-8 tane kapı geçtikten sonra mahkumların volta atıkları bahçeye ve kaldıkları koğuşlara ulaşıyoruz. Koğuşlar oldukça sıkışık ve pis. İnsanın orada nasıl yaşadığına hayret ediyorsunuz.  Duvarlardaki yazılar bir kitap haline getirilse en çok satanlar listesinde uzun süre kalır. Bizim görebildiğimiz koğuşlardan sadece biriydi. Bunlardan bir kaçtane mevcut. Ancak diğerlerine geçişler kapatılmış. Zaten göreceğiniz fazla bir şey yok. Ranzalar, kirli çarşaflar ve yataklar. Bir rivayete göre cezaevi boşaltıldıktan sonra fareler burayı işgal etmiş. Ama ben fındık faresi bile göremedim.  Bahçe bir top sahasının yarısı kadar bile değil. Bahçe duvarına boya ile çizilen bir kale ve sadece duvarların çevrelediği dörtgen alandan görünen gökyüzü avlunun temel taşlarını oluşturuyor. Hızlıca turlayıp kendimizi rutubet ve kir kokusundan dışarı attık. Ama insanın hayatında yaşayabileceği ender tecrübelerden biri….

Ramazan eğlencesi dedik… panayır, ramazan çadırı, lunapark ve konser alanıyla cezaevi şimdilik farklı bir görünüm kazanmış durumda.  Eh birkaç gece için şimdiden planlarımızı yaptık. Sizi de bekleriz. Tüm etkinlikler ücretsiz. Bunu da dipnot olarak belirteyim. Bir de  tweety kafalı kalem aldım kendime 1 ytl’ye…

Michael efendi Fox River’dan, Sona’dan kaçmak kolay. Sıkıysa gel de Bayrampaşa Cezaevinden kaç bakalım.

Hamiş: Başlık Cezaevi avlusunda mahkumların yazığı duvar yazısıdır.

Bu yazıyı paylaş
Paylaş

3 Replies to ““Bir Daha Geri Dönmemek Üzere Elveda Bayrampaşa””

1. Ben de Bayrampaşa’daki Ramazan etkinliklerini ve cezaevinin ziyaretçilere açıldığını.Ben de hep merak etmişimdir,çok gezmek isterdim ama maalesef İstanbul’da oturmuyorum 🙁 İlginç bir deneyim olacağından şüphem yok 🙁